גדולי רבני הציונות הדתית עלו לחזק את הראשל"צ הגר"י יוסף

שלמה בן יוסף 1 Comment on גדולי רבני הציונות הדתית עלו לחזק את הראשל"צ הגר"י יוסף
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות רבני ערים, ראשי ישיבות ,ראשי מכינות קדם צבאיות ורבני ישובים מהציונות הדתית קיימו היום בצהריים פגישת חירום בבית הרבנות הראשית בירושלים בעקבות הפגיעה בכבוד התורה של הראשון לציון ושל הרבנות הראשית לישראל אשר החריפה ועלתה מדרגה בתקופה האחרונה ובעקבות פקודת השירות המשותף צה״ל.

בכינוס המחאה השתתפו בכירי רבני הציונות הדתית : הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע ( לשעבר), הרב צבי טאו נשיא ישיבת הר המור, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב יגאל לוינשטיין ראש מכינת עלי , הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב אליקים לבנון ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון, הרב צבי קוסטינר ראש ישיבת מצפה רמון, הרב גבי קדוש רב המועצה אזורית בני שמעון ועשרות רבנים נוספים.

הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה פתח ואמר – באנו לכאן על מנת להביע את מחאתנו ואת התמיכה הבלתי מסוייגת של רבני ישראל ברבנות הראשית ובכבוד הראשון לציון אשר ניצב בחזית המאבק על צביונה של מדינת ישראל.

עשרות הרבנים הביעו תמיכה ברבנים הראשיים וציינו שרבני ישראל עומדים כחומה בצורה מאחוריהם בעמידתם האיתנה למען קדושת המחנה וכנגד המתקפות החמורות של אנשים וגופים שונים כנגד מוסד הרבנות לאחרונה.

לאחר דברי התמיכה והחיזוק עסקו הרבנים בפקודת השירות המשותף והתהליכים המדאיגים המתרחשים בצה"ל.

הרבנים הציגו בפני הראשון לציון הרב יצחק יוסף את הבעייתיות הרבה בפקודת השירות המשותף, את הפגיעה בחוסנו של צהל והקושי של החיילים שומרי המסורת לקיים אורח חיים דתי. הרבנים ביקשו מהראשון לציון לפנות בענין לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבקש ממנו לפעול בענין .

הרב יגאל לוינשטיין: פתח בסקירה על פקודת השירות המשותף והמגמות השונות של שילוב בנות בצבא.הרב סיפר שראש אכא אמר לו שמטרתו לחנך את הקצין הדתי להיות שיוויוני ובעצם לכפות עליו תפיסת עולם ליברלית.

הרב דב ליאור אמר: מחה תחילה בחריפות כנגד אותם שפגעו בראשון לציין וברבנות הראשית ואמר כי חובה עלינו לחזק את מעמד הרבנות, זאת מלחמה נגד צביונה היהודי של המדינה, גם נושא הפלוגות המעורבות מחליש את הצבא והכל נוסע מאוצה גישה של היעדר כבוד לזהות היהודית של המדינה, זה לא שאנחנו רוצים לבזות את הנשים חס ושלום זה פשוט לא תפקידן להלחם.יש לנו אחריות על שלום המדינה אבל אסור להתגייס ליחידה מעורבת.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף סיפר לרבנים שבכנס חילופי הרב הצבאי הראשי הוא ביקש מהרמטכל להפגש עימו בנושא החדרת הנשים הלוחמות ופקודת השירות המשותף, הוא קרא למפלגות החרדיות והדתיות להתערב מיידית בענין ולפעול כנגד הפקודה.

הרב חיזק בסיום הכנס את ידי הרבנים במאבק זה וקרא לרבני ישראל לעסוק השבת בבתי הכנסיות בכבודה של הרבנות הראשית וקדושת המחנה הצבאי, הרבנות הראשית צריכה אתה חיזוק שלכם, אם הרבנות חזקה הזהות היהודית של המדינה חזקה ועם ישראל חזק וממילא תישמר גם הצניעות בבסיסי של צהל.



1 תגובות

מיין תגובות